Euskara ala gaztelania, zein hizkuntza erabiliko dut sarean? Bata ala bestea aukeratu behar al dut? Eta bi hizkuntzatan argitaratzen badut? Elebakarrak ez du honelako buruhausterik. Baina elebiduna den gizarteari hitz egin behar badiozu, sarritan egingo dizkiozu galdera horiek zeure buruari. Ondorengo lerroetan galdera horiei erantzungo diegu.
Euskara ala gaztelania?
Bataren ala bestearen alde egiteko bi dira kontuan hartu beharreko baldintzak:
- Publikatzen duenaren hizkuntza irizpideak
Zure identitatearen, zarenaren, isla izan behar du sareak. Eta izate horren parte bada euskara, komunikatzerako garaian kontuan izan behar duzu. Komunikatzen duzun horretan dagokion presentzia izan behar du euskarak.
- Publikoaren hizkuntza ezagutza
Zuk komunikatzen duzu, bai; baina, jendeari ari zara komunikatzen. Kontuan izan behar duzu zure publikoak zein hizkuntza ezagutza-erabilera duen eta berak ulertzeko moduko edukia argitaratu behar duzu.
Publikoak eskertuko du bere ama-hizkuntzan argitaratzea. Baina, kasu batzuetan, targeta elebiduna izango da. Kasu horietan bi aukera hauetako baten alde egin izan ohi da:
- Irizpiderik gabe tartekatu hizkuntzak
- Bi aldiz publikatu informazio berdina
Zergatik dira akatsak?
- Estrategia falta baten erakusle da
- Post berdinean elebitan argitaratuta: bi hizkuntzetako bat itzalean geratzen da eta zuk ere garrantzia hori ematen diozula islatzen duzu.
- Post desberdinetan: oso astuna egiten da, jarraitzaileentzako gogaikarria izan daiteke.
Honen aurrean bi aukera daude:
- Hizkuntza irizpideen baitako estrategia landu: euskarak lehentasuna badu, hori islatu dezala sareak eta gaztelaniaren aldeko hautua egin informazioa jaso behar duenaren gehiengoak gaztelaniaz hitz egiten badu.
- Bi profil sortu: Bakoitzean hizkuntza batean argitaratu.
Facebooken tresna berriari zukua atera
Facebookek itzulpenak modu automatikoan egin beharrean (aukera hori ere badu) itzulpen propioa egiteko aukera garatu du. Erreminta hori baliatzeak bi onura ditu:
- Barrura begira, zuk nahi bezala idatzi dezakezu (tonua, edukia…)
- Kanpora begira, erabiltzaileak nahi duen hizkuntzan irakurri dezake.
Ohikoena ez den arren, itzulpena euskaraz aritzeko aukera ematen du erremintak. Beraz, Euskal Herriko hizkuntza errealitateari erantzuteko aukera ematen du Facebookek. Erreminta honek duen alderik txarrena erabiltzaileei eskatzen dien ariketa da, aukeraketa egin beharra.
Sareak eskaintzen dituen aukerak hamaika dira eta baten edo bestearen aldeko hautua egitea norberaren esku dago. Aukera guztiek dituzte onurak eta albo kalteak, eta, idatzi honetan, aukera sorta horren argiak eta ilunak erakustea izan da helburua. Dena den, sareak eraldatzeko eta urratsak emateko duen azkartasuna ikusita, agian irakurtzerako erreminta berriak sortu eta leiho berriak zabaldu dira.
Publizitatea ere, elebitan
Facebooken eduki organikoa ez ezik, ordainpeko edukia ere argitaratu daiteke hizkuntza bat baina gehiagotan. Hizkuntzaren optimizazio dinamikoaren funtzioarekin spotak hainbat hizkuntzatan argitaratu daitezke. Hizkuntza bakoitzarekin spot bat eta horri lotutako aurrekontu bat izan ordez, iragarki bakar bat sortu dezakezu eta, gehienez, sei hizkuntzetara itzuli. Facebookek, automatikoki, zure kanpainaren aurrekontua eraginkorrena den hizkuntzera bideratuko du uneoro. Era honetan, denbora eta dirua aurreztuko dira.
Funtzio hau oso baliagarria da bi kasu hauetarako:
- Hizkuntza bat baina gehiago hitz egiten diren lurraldean erabiltzeko.
- Hainbat estatu edo lurraldeetan zabaltzeko iragarkia.
Nola erabili hizkuntzen optimizazio dinamikoa?
- Iragarkien kudeatzailean helburu hauek dituen kanpaina bat hasi:
- Tráfico (sitio web)
- Descargas de aplicaciones para móviles y conversiones (sitio web)
- Osatu iragarkiaren xehetasunak: publikoa, aurrekontua, kokapena, formatua, esteka, titulua, testua…
- Iragarkia hainbat hizkuntzatan sortzeko:
- Crear en otro idioma
- Varios idiomas
- Aukeratu lehenetsiko duzun hizkuntza. Titulua eta testua gehitu.
- Gehitu beste hizkuntza bat: idioma adicional. Titulua eta testua gehitu.
- Crear en otro idioma
- Behin argitaratu nahi duzun hizkuntza guztiak gehituta (gehienez sei) sortu iragarkia.
*Iragarkiaren helburua “clicks en el sitio web” edo “conversiones en el sitio web” bada, webgunerako esteka ere pertsonalizatu dezakezu hizkuntza bakoitzean.